[hsas-shortcode group=1″” speed=”10″ direction=”left” gap=”50″]
[masterslider id=”28″]
-
“Τάδε λέγει Κύριος• δι μ ς διαπαντός τό νομά μου᾿ ὑ ᾶ ὄβλασφημε ται ν το ς θνεσι”ῖ ἐ ῖ ἔ (Ησ.52,5)Βαρύς, καταγγελτικός και πάντοτε επίκαιρος ο λόγος τουπροφήτου Ησαΐου ο οποίος καλεί σε σωφρονισμό και νουθεσίαόλων ημών των κληρικών οι οποίοι είτε με τις πράξεις μας είτε με τις παραλείψεις μας οδηγούμετην ευρύτερη κοινωνία σε σκανδαλισμό και προβάλλουμε μια διαστρεβλωμένη εικόνα του ρόλουτου κληρικού και της αποστολής του στην κοινωνία.Από την έναρξη της πανδημίας του Covid-19, ως Ιερός Σύνδεσμος Κληρικών Ελλάδος,αγωνιστήκαμε αφενός μεν να βοηθήσουμε και να διευκολύνουμε το έργο των κρατικών αρχώνγια τον περιορισμό της πανδημίας με συμβουλές και νουθεσίες προς το λαό του Θεού, αφετέρουδε με επιστολές και υπομνήματα σε διαφόρους αρμοδίους φορείς εκφράσαμε ευθαρσώς τονσκεπτικισμό μας σχετικά με την αναστολή λειτουργίας των Ιερών Ναών όταν αυτό συνέβη. Δενμείναμε απαθείς. Αντιπροτείναμε μέτρα, καυτηριάσαμε πρακτικές, καυτηριάσαμε συκοφαντικάδημοσιεύματα που απέδιδαν ευθύνες για εξάπλωση της πανδημίας στη λατρευτική ζωή καιαρνηθήκαμε τα κατ’ επιλογήν περιοριστικά μέτρα που επεβλήθησαν. Κανείς δεν μπορεί να τοαμφισβητήσει αυτό.Όμως μετά βαθυτάτης λύπης η οποία μετουσιώνεται σε αγανάκτηση, καθημερινάπαρακολουθούμε εμβρόντητοι στα Μέσα Μαζικής Ενημερώσεως καταγγελίες για Κληρικούς τηςΕκκλησίας της Ελλάδος οι οποίοι αφίστανται της ποιμαντικής τους δράσης και από ιατροίψυχών μετατρέπονται σε ιατροί σωμάτων εξάγοντας αυθαιρέτως πορίσματα περί της φύσεωςτης πανδημίας, του τρόπου ανακοπής της και το κυριότερο περί της θεραπείας των πασχόντων.Όι συγκεκριμένες καταγγελίες δεν είναι μόνο δημοσιογραφικού χαρακτήρα αλλά πολλές φορέςπροέρχονται και από συγγενείς θανόντων οι οποίοι υποστηρίζουν ότι ο τάδε Κληρικός ή ο τάδεΠνευματικός υποκατέστησε τον ιατρό και έβγαλε γνωμοδότηση εάν πρέπει ο πιστός να προβείσε συγκεκριμένες ιατρικές πράξεις που του συνέστησαν οι θεράποντες ιατροί του. Φευ!Συνέπεια όλων τούτων είναι να διαστρεβλώνεται ο ρόλος του κληρικού στη συνείδησητων πιστών και στην ευρύτερη κοινωνία. Εάν πράγματι ευσταθούν οι συγκεκριμένεςκατηγορίες οι εν λόγω Κληρικοί είναι πράγματι υπεύθυνοι για την απώλεια της ζωής τωνασθενών. Εάν συμβαίνει αυτό με ποιόν τρόπο αδελφοί μου θα εξαλείψουμε αυτόν τονσκανδαλισμό; Πως θα έχουμε ήσυχη τη συνείδησή μας εάν πράγματι με τις διάφορεςγνωμοδοτήσεις που δώσαμε επί ιατρικών θεμάτων έχει επέλθει έστω και μια απώλειαανθρώπινης ζωής; Με ποια συνείδηση θα προσεγγίσουμε το ιερό θυσιαστήριο; Τι λόγο θαδώσουμε ενώπιον Θεού και ανθρώπων;Και εάν εμείς νομίζουμε ότι όλα αυτά τα οποία πράττουμε και τις συμβουλές που δίνουμεεπί ιατρικών θεμάτων είναι το σωστό, θα πρέπει να επισημάνουμε αυτό που μας λέγουν οιΠατέρες μας ότι η πλάνη είναι το εργαλείο του Διαβόλου για να διαστρέψει την πραγματικότητακαι να μας οδηγήσει στην καταστροφή. Αν διαβάσουμε λίγες σελίδες από τον Ευεργετινό και τοΓεροντικόν θα δούμε παραδείγματα πνευματικών ανθρώπων οι οποίοι αν και είχαν φθάσει σε
-
υψηλά επίπεδα αρετής, επειδή πίστεψαν στους λογισμούς τους και όχι στην Εκκλησίακατακρημνίστηκαν στην απώλεια διότι επλανήθησαν. Η πλάνη αδελφοί μου είναι η μεγαλύτερηπαγίδα του Διαβόλου. Βρίθει η Εκκλησιαστική Ιστορία τέτοιων παραδειγμάτων. Ό Αρειος, οΝεστόριος, και άλλοι αιρετικοί ήταν σπουδαίοι θεολόγοι αλλά επειδή άκουσαν τους λογισμούςτους περί του μυστηρίου τη σωτηρίας και όχι την Εκκλησία επλανήθησαν. Ετσι και εμείς, αντίνα στοιχούμεθα και να κάνουμε υπακοή “το ς γουμένοις” οι οποίοι “ γρυπνο σιν πέρ τ νῖ ἡ ἀ ῦ ὑ ῶψυχ ν μ ν” (Εβρ.13,17) πιστεύουμε στους δικούς μας λογισμούς, κάνουμε ανυπακοήῶ ὑ ῶλησμονώντας ότι δια της ανυπακοής εισήλθε η αμαρτία στον κόσμο (Ρωμ. 5,19). Δια τούτοαδελφοί και Πατέρες “Στώμεν καλώς”! Είναι καθήκον να αρνηθούμε το πνεύμα της ανυπακοήςτο οποίο ενέπνευσε τον Αδάμ και κατακρημνίστηκε στην απώλεια και να γίνουμε τέκνα υπακοήςγια να μην έλθει η απώλεια που προέρχεται από τον όλεθρο της πλάνης.Εάν ο αιώνιος λόγος του Θεού λέγει: “Να τιμάς τον γιατρό όπως αρμόζει… Ό Κύριος όρισενα φυτρώνουν φαρμακευτικά βότανα από την γη, και ο συνετός άνθρωπος δεν τααποστρέφεται… Ό Θεός έδωσε στους ανθρώπους την ιατρική επιστήμη, ώστε να δοξάζεται με ταθαυμαστά έργα Του. Με τους γιατρούς και τα φάρμακα ο Θεός θεραπεύει και αφαιρεί τουςπόνους του ασθενούς” (Σοφία Σειράχ 38,1-8), με ποια εξουσία οι αδελφοί μας Κληρικοί έρχονταινα υποκαταστήσουν την ιατρική επιστήμη και γνωμοδοτούν περί των τρόπων θεραπείας απότην πανδημία αρνούμενοι τα επιτεύγματα της ιατρικής επιστήμης; Σε ποιο βιβλικό ή πατερικόχωρίο βασίζεται αυτή η εισβολή στα “χωράφια” της Ιατρικής η οποία σκανδαλίζει την κοινωνία;Ακόμη και εάν υπάρχουν διαφωνίες εντός της επιστημονικής ιατρικής κοινότητος αυτό είναιεξάπαντος εσωτερική υπόθεση της ιατρικής και όχι της ημετέρας ποιμαντικής διακονίας.Κανείς δεν αρνείται ότι στην μακραίωνη ιστορία της Εκκλησίας υπάρχουν άπειραπαραδείγματα θαυμάτων και θαυμαστών ιάσεων. Όχι μόνο κατά το παρελθόν αλλά και τώρα καιστο μέλλον, πάντοτε θα αποκαλύπτεται η Χάρις του Θεού, θα εκδηλώνονται θαυμαστά σημείαμέχρι τη συντέλεια του κόσμου διότι όλο το Σύμπαν το συνέχει, το συγκρατεί, το διοικεί και τοσκέπει η πανσωστική και πανσθενουργός Θεία Πρόνοια. Όμως η πίστη στη Θεία Πρόνοια δενπαρακάμπτει τα στοιχεία του κατ’ εικόνα που ελάβαμε κατά τη δημιουργία μας από το Θεό πουείναι το λογικό και ελευθερία.Ό άνθρωπος οφείλει να εξασκεί αυτές τις δυνατότητες που έλαβε εκ της κατασκευής τουκαι να προσπαθεί να δώσει λύσεις στα πάσης φύσεως προβλήματα που αντιμετωπίζει. Όταν πιαφθάνει σε αδιέξοδο και οι δυνατότητες της κτιστής του φύσεως είναι ανήμπορες να τονβοηθήσουν τότε ανάλογα επεμβαίνει η Θεία Πρόνοια. Όταν ο Ιησούς μετέβη στον τάφο τουΛαζάρου για να επιτελέσει το θαύμα της ανάστασής του, ζήτησε από τους παριστάμενους νακυλήσουν τον λίθο και αυτό για να μας διδάξει ότι ο άνθρωπος εμπιστεύεται την πρόνοια τουΘεού όμως αυτά που μπορεί να πράξει ο άνθρωπος είναι ανόητο να τα ζητά από τον Θεό. Διότιτότε υποπίπτει σε φοβερό αμάρτημα: υποβάλλει το Θεό σε δοκιμασία και ομοιάζει με το Διάβολοο οποίος υπέβαλλε τον Ιησού στον πειρασμό του πνευματικού εγωισμού λαμβάνοντας όμως τηθεϊκή απάντηση “ο κ κπειράσεις Κύριον τόν Θεόν σου” (Ματθ,4,7). Αυτή θα πρέπει να είναι καιὐ ἐη δική μας απάντηση απέναντι σε εκείνους τους λογισμούς που μας ζητούν να υποβάλλουμε τοΘεό σε δοκιμασία, εξερευνώντας με πονηρία τις βουλές του Θεού εάν δηλαδή θα μας σώσει εάναρνηθούμε την ιατρική επιστήμη παρακάμπτοντας τον θεόπνευστο λόγο της Σοφίας Σειράχ(Σοφία Σειράχ 38,1-8).ΕΚ ΤΟΥ ΙΣΚΕ
[masterslider id=”48″]
[masterslider id=”12″]
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]

































































































