[hsas-shortcode group=1″” speed=”10″ direction=”left” gap=”50″]
[masterslider id=”28″]
-
ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΠΑ 2023-2032Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 2022Σημαντικά νέα έργα που θωρακίζουν την ανθεκτικότητα του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς καιενισχύουν τις εγχώριες και διεθνείς ηλεκτρικές διασυνδέσεις, περιλαμβάνει το ΠροκαταρκτικόΣχέδιο του Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης (ΔΠΑ) 2023-2032 του Ανεξάρτητου ΔιαχειριστήΜεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση. Με το νέο ΔΠΑ2023-2032, συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. Ευρώ ο ΑΔΜΗΕ συνεχίζει δυναμικά το επενδυτικό τουπρόγραμμα, το οποίο έχει εμπροσθοβαρή σχεδιασμό, καθώς περισσότερα από τα μισά κεφάλαια θαεπενδυθούν έως το 2026. Αναβαθμίζονται στρατηγικά τα έργα διεθνών διασυνδέσεων Στον δεκαετή σχεδιασμό 2023-2032 του ΑΔΜΗΕ αναφέρεται για πρώτη φορά η διασύνδεσηΕλλάδας – Αιγύπτου. Το επόμενο διάστημα προβλέπεται να αναπτυχθεί στενότερη συνεργασίαγια το κομβικό αυτό έργο, ανάμεσα στον ΑΔΜΗΕ και τον Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράςτης Αιγύπτου. Στη φάση εκπόνησης μελετών σκοπιμότητας βρίσκεται η σχεδιαζόμενη νέα διασύνδεσηΕλλάδας – Ιταλίας. Με την ολοκλήρωση των μελετών το αμέσως επόμενο διάστημα, οιδιαχειριστές ΑΔΜΗΕ και TERNA θα αποφασίσουν από κοινού την πλέον ενδεδειγμένητεχνοοικονομική λύση για την υλοποίηση της δεύτερης διασύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών, ηοποία προγραμματίζεται να ενσωματωθεί στο Τελικό Σχέδιο ΔΠΑ 2023-2032 στα τέλη Μαρτίου2022. Ο διαγωνισμός για τη διασύνδεση Ελλάδας – Βουλγαρίας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη καιαναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο 2022. Ο προϋπολογισμός για το ελληνικό τμήμα τουέργου προσεγγίζει τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ το έργο έχει ορίζοντα κατασκευαστικής ολοκλήρωσηςτο 2ο εξάμηνο 2022. Με τη νέα διασύνδεση, η μεταφορική ικανότητα στο σύνορο των δύοχωρών αυξάνεται σημαντικά και αναμένεται να ανέλθει σε 800 MW για την κατεύθυνση από τηνΕλλάδα προς τη Βουλγαρία και σε 1.350 MW για την κατεύθυνση από τη Βουλγαρία προς τηνΕλλάδα. Ο ΑΔΜΗΕ έχει κινήσει τις διαδικασίες για τη μελέτη νέας διασύνδεσης Ελλάδας-Αλβανίας καιστην παρούσα φάση συγκροτείται, για τον σκοπό αυτό, ομάδα εργασίας από κοινού με τονΔιαχειριστή του Συστήματος της Αλβανίας. Επιταχύνεται ο εκσυγχρονισμός του Συστήματος Μεταφοράς με τεχνολογίεςαιχμήςΗ ενίσχυση της ασφάλειας και αξιοπιστίας του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς αναδεικνύεται σεέναν από τους κεντρικούς πυλώνες του μεσοπρόθεσμου στρατηγικού σχεδιασμού του ΑΔΜΗΕ. Ταπερισσότερα νέα έργα του ΔΠΑ 2023-2032 έχουν ως στόχο την εισαγωγή υπερσύγχρονουτεχνολογικού εξοπλισμού σε κρίσιμες ηλεκτρικές υποδομές της χώρας, μέσα από την αναβάθμισητου υφιστάμενου Προγράμματος Ανανέωσης Παγίων, ο προϋπολογισμός του οποίου διευρύνεταιαπό 80 εκατ. ευρώ σε 200 εκατ. ευρώ. Νέα έργα ανάπτυξης του Συστήματος Μεταφοράς στη ΚρήτηΈνα σημαντικό νέο έργο του ΑΔΜΗΕ που θα θωρακίσει την ασφάλεια και αξιοπιστία τουσυστήματος της Κρήτης σε συνθήκες αυξημένης διείσδυσης ΑΠΕ, είναι η εγκατάσταση νέουΑΝΕΞAΡΤΗΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡAΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚHΣ ΕΝEΡΓΕΙΑΣ Α.Ε.Κωνσταντινουπόλεως 1 & Κηφισού, 12132 Περιστέρι Τ 210 519 2402 W www.admie.gr
-
συστήματος AC Chopper. Ο προϋπολογισμός του έργου, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το2024, εκτιμάται σε 20 εκατ. ευρώ.Επίσης στην Κρήτη δρομολογείται η καλωδιακή σύνδεση του νέου Υποσταθμού Χανιά ΙΙ και στοκλείσιμο του βρόχου Καστέλι-Χανιά, με την κατασκευή νέου Υποσταθμού 150 kV στον Κάντανο καιδύο νέων Γραμμών Μεταφοράς 150 kV Καστέλι-Κάντανος και Χανιά-Κάντανος. Ανανεώνονται κρίσιμες υποδομές στη Βόρεια και Δυτική ΕλλάδαΤο ΔΠΑ 2023-2032 προβλέπει νέα έργα αντικατάστασης πεπαλαιωμένου εξοπλισμού σεΥποσταθμούς και Κέντρα Υπερυψηλής Τάσης στη Βόρεια και Δυτική Ελλάδα, ενισχύονταςπεραιτέρω την ανθεκτικότητα της λειτουργίας του ΕΣΜΗΕ. Συγκεκριμένα, πρόκειται ναυλοποιηθούν νέα έργα αναβάθμισης στα ΚΥΤ Μελίτης, Αμυνταίου, Αγίου Δημητρίου και Αράχθου,καθώς και στον Υποσταθμό Ορυχείου Νοτίου Πεδίου, επιτρέποντας την ασφαλέστερη διακίνησητης παραγωγής μονάδων ΑΠΕ. Παράλληλα, δρομολογείται νέο έργο αντικατάστασηςπεπαλαιωμένων καλωδίων σε περιοχές της Θεσσαλονίκης, με καλωδιακές γραμμές σύγχρονηςτεχνολογίας. Συνεχίζονται τα μεγάλα έργα των νησιωτικών διασυνδέσεων Με ταχύ ρυθμό προχωρά το εμβληματικό έργο της διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής πουυλοποιεί η θυγατρική Εταιρεία του ΑΔΜΗΕ Αριάδνη Interconnection, με ορίζοντα ολοκλήρωσηςτο 2024. Το έργο, με συνολικό προϋπολογισμό που υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ, θα συνδέσει τηΔυτική Αττική με το Ηράκλειο Κρήτης με ηλεκτρικά καλώδια μήκους 340 χλμ., υπερυψηλήςτάσης 500 kV και συνολικής ισχύος 1.000 MW. Στη γραμμή εκκίνησης βρίσκεται η τέταρτη και τελευταία φάση της διασύνδεσης τωνΚυκλάδων, με την οποία η Σαντορίνη, η Φολέγανδρος, η Μήλος και η Σέριφος να ενωθούν μετον ηπειρωτικό κορμό με καλώδια συνολικού μήκους 350 χλμ.. Το έργο έχει συνολικόπροϋπολογισμό 410 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης με 165 εκατ.ευρώ. Η κατασκευαστική φάση για το πρώτο σκέλος του έργου, που αφορά στη διασύνδεσηΣαντορίνης-Νάξου, αναμένεται να ξεκινήσει το αμέσως επόμενο διάστημα και να ολοκληρωθείτο 2023. Στις αρχές του 2022 θα πραγματοποιηθούν και οι διαγωνισμοί για τα τρία υπόλοιπανησιά των νοτιοδυτικών Κυκλάδων που θα διασυνδεθούν με την Αττική μέσω Λαυρίου, ένανχρόνο αργότερα, το 2024.
[masterslider id=”48″]
[masterslider id=”12″]
Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ο ΑΔΜΗΕ πρόκειται να διασυνδέσει τα Δωδεκάνησα και τανησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, στο πλαίσιο ενός νέου κύκλου επενδύσεων, συνολικούπροϋπολογισμού 2,35 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με το ΔΠΑ 2023-2032, η πρώτη φάση, με ορίζονταολοκλήρωσης το 2027, προβλέπει τη διασύνδεση της Κω και της Ρόδου με την ηπειρωτικήχώρα, μέσω Κορίνθου, καθώς και τη διασύνδεση Λήμνου-Λέσβου, μέσω Ανατολικής Θράκης. Ηδεύτερη φάση, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2028, προβλέπει τις διασυνδέσεις Σκύρου-Εύβοιας,Λέσβου-Χίου, Κω-Σάμου και Ρόδου-Καρπάθου, ενώ το έργο ολοκληρώνεται το 2029 με τιςδιασυνδέσεις Λέσβου-Σκύρου και Χίου-Σάμου. Το καλοκαίρι του 2022, ολοκληρώνεται η διασύνδεση της Σκιάθου με το ηπειρωτικόσύστημα, μέσω της Εύβοιας, στο πλαίσιο επένδυσης 57 εκατ. ευρώ. Με το έργο αυτό θαδιασφαλιστεί συνολικά η ομαλή ηλεκτροδότηση του νησιωτικού συμπλέγματος των ΒορείωνΣποράδων. Το επενδυτικό πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ για τα Ιόνια Νησιά προβλέπει έργα ύψους περίπου 100εκατ. ευρώ μέχρι το 2025, με στόχο την ασφαλή τροφοδότησή τους από το χερσαίο Σύστημα.Τα προγραμματισμένα έργα περιλαμβάνουν την αντικατάσταση της καλωδιακής σύνδεσηςΚυλλήνης-Ζακύνθου, την αναβάθμιση της διασύνδεσης Λευκάδας-Κεφαλονιάς καθώς και νέαδιασύνδεση μεταξύ Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας.Ο Πρόεδρος και CEO του ΑΔΜΗΕ, κ. Μάνος Μανουσάκης, δήλωσε σχετικά: «Ο ΑΔΜΗΕ, με ταεπικαιροποιημένα Δεκαετή Προγράμματα Ανάπτυξης που καταρτίζει κάθε χρόνο, αποδεικνύει τηνυψηλή του προσαρμοστικότητα στις μεγάλες προκλήσεις της εποχής και το όραμά του για έναβιώσιμο ενεργειακό μέλλον. Την τελευταία τετραετία έχουμε ολοκληρώσει κρίσιμες στρατηγικέςεπενδύσεις άνω του 1,1 δισ. ευρώ. Το 2021, χάρη στις άοκνες προσπάθειες όλων των ανθρώπωνμας, κάναμε το πρώτο καθοριστικό βήμα για την άρση της ενεργειακής απομόνωσης της Κρήτης,ολοκληρώνοντας τη διασύνδεση του νησιού με την Πελοπόννησο και πετυχαίνοντας σημαντική -
πρόοδο στη ‘μεγάλη’ διασύνδεση με την Αττική. Και συνεχίζουμε. Με τα νέα έργα που έχουμεεντάξει στο επενδυτικό μας πρόγραμμα 2023-2032, αναβαθμίζουμε τεχνολογικά τη ‘ραχοκοκαλιά’του Συστήματος Μεταφοράς και εντάσσουμε όλο και περισσότερες υποδομές μας στην ψηφιακήεποχή. Επιπλέον, μέσω των διεθνών διασυνδέσεων που δρομολογούμε προς κάθε πλευρά τωνσυνόρων, συμβάλλουμε έμπρακτα στην εμβάθυνση της ενιαίας αγοράς ηλεκτρισμού και τηςπεριφερειακής ενεργειακής συνεργασίας. Ο Διαχειριστής θα συνεχίσει να εγγυάται την ευστάθειακαι ανθεκτικότητα του Συστήματος Μεταφοράς, παρά τη σφοδρότητα της κλιματικής κρίσης,λειτουργώντας παράλληλα ως καταλύτης για τον δίκαιο ενεργειακό μετασχηματισμό».ΑΝΕΞAΡΤΗΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡAΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚHΣ ΕΝEΡΓΕΙΑΣ Α.Ε.Κωνσταντινουπόλεως 1 & Κηφισού, 12132 Περιστέρι Τ 210 519 2402 W www.admie.gr
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]