Εκτός λίστας προς το παρόν το Βόρειο Αιγαίο για τα λουκέτα των ΕΛΤΑ
Η αυλαία πέφτει σήμεα , Δευτέρα 3 Νοεμβρίου, για δεκάδες καταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων σε ολόκληρη τη χώρα, σε μια από τις μαζικότερες αναστολές λειτουργίας στην ιστορία του οργανισμού, προκαλώντας ισχυρές αντιδράσεις σε τοπικές κοινωνίες και αυτοδιοικητικούς. Ήδη βουλευτές σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, νησιωτικές και ηπειρωτικές περιοχές ζητούν άμεση επανεξέταση του σχεδιασμού, κάνοντας λόγο για αποψίλωση υπηρεσιών πρώτης ανάγκης και πλήγμα στην καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τη λίστα που έχει γίνει γνωστή, η Αττική βρίσκεται στο επίκεντρο των περικοπών, καθώς αναστέλλεται η λειτουργία καταστημάτων σε κομβικές περιοχές του λεκανοπεδίου. Μεταξύ αυτών βρίσκονται ο Άγιος Ιερόθεος, ο Άγιος Ιωάννης Ρέντη, το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, η Ακρόπολη, ο Άλιμος, το Μαρούσι, τα Άνω Λιόσια, ο Ασπρόπυργος, η Βούλα, τα Βριλήσσια, το Γαλάτσι, ο Γέρακας, η Δάφνη, η Δραπετσώνα, το Θησείο, οι Θρακομακεδόνες, το Καλαμάκι, ο Χολαργός και το Χαϊδάρι. Στον Πειραιά μπαίνει λουκέτο σε Καλλίπολη, Νίκαια και Πέραμα.
Αντίστοιχες αναστολές αποφασίζονται στη Θεσσαλονίκη, όπου επηρεάζονται κρίσιμα σημεία όπως η ΒΙΠΕΘ, οι Συκιές, η Ιωνία, το Πανόραμα, η Αγία Τριάδα, η Πυλαία και το κατάστημα στο Δικαστικό Μέγαρο. Κλείσιμο καταγράφεται επίσης σε Πάτρα, Ρόδο, Ιωάννινα, Ιεράπετρα και Χανιά.
Οι τοπικές κοινωνίες κάνουν λόγο για σοβαρή υποβάθμιση δημόσιων υπηρεσιών σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, με δυσανάλογες συνέπειες για ηλικιωμένους, πολίτες με περιορισμένη ψηφιακή πρόσβαση και μικρές επιχειρήσεις που εξακολουθούν να εξυπηρετούνται από τα φυσικά καταστήματα. Δημοτικοί φορείς τονίζουν ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται χωρίς ουσιαστική διαβούλευση και προειδοποιούν για πιθανά κενά στην εξυπηρέτηση, ιδιαίτερα σε περιοχές με υψηλές ανάγκες.
Παράλληλα, το ζήτημα λαμβάνει πολιτικές διαστάσεις, καθώς βουλευτές από όλες τις κοινοβουλευτικές ομάδες καταθέτουν ερωτήσεις στη Βουλή ζητώντας εξηγήσεις για τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκαν τα καταστήματα που κλείνουν. Στρέφουν τα βέλη τους και προς το Υπερταμείο, βασικό μέτοχο των ΕΛΤΑ, καταγγέλλοντας ότι η πολιτική «εξορθολογισμού» κινείται αποκλειστικά με βάση τη μείωση κόστους, παραμερίζοντας τον κοινωνικό χαρακτήρα της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας.
Στο μεταξύ, τα ΕΛΤΑ επιμένουν ότι η αναδιάρθρωση αποτελεί αναγκαίο βήμα για τον εκσυγχρονισμό και τη βιωσιμότητα της υπηρεσίας, χωρίς ωστόσο να απαντούν με σαφήνεια στο εάν θα εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Λήμνος και συνολικά τα νησιά του Βορείου Αιγαίου δεν περιλαμβάνονται προς το παρόν στη λίστα των άμεσων αναστολών λειτουργίας. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν λουκέτα στο άμεσο μέλλον, καθώς —όπως επισημαίνεται από εργαζόμενους και τοπικούς φορείς— το κλείσιμο έχει απλώς μετατοπιστεί χρονικά, με σοβαρό ενδεχόμενο να ακολουθήσει δεύτερος γύρος περικοπών στο νησιωτικό δίκτυο.
Οι επόμενες εβδομάδες θα δείξουν αν οι πιέσεις των τοπικών κοινωνιών και των πολιτικών εκπροσώπων καταφέρουν να ανακόψουν τον σχεδιασμό ή αν η χώρα βρίσκεται μπροστά στην απαρχή μιας βαθύτερης συρρίκνωσης του ταχυδρομικού χάρτη, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την κοινωνική συνοχή και την καθημερινή ζωή των πολιτών.
































































































