Η ταχύτητα και η βεβαιότητα με την οποία εξήγγειλε ο νέος Υπουργός Ναυτιλίας, κ. Βασίλης Κικίλιας, τις προτεραιότητες της Υπουργίας του, εγείρει σοβαρά ερωτηματικά σχετικά με τη σοβαρότητα με την οποία θα αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις της νέας του θέσης.
Ως πρώτη προτεραιότητα ανακοίνωσε τη μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ως δεύτερη την προστασία του Λ.Σ. από κακόβουλες επιθέσεις κατά άσκηση των καθηκόντων του, συνέχισε με τη δημιουργία νέου πλαισίου για τη ναυτική εκπαίδευση και ως τέταρτη προτεραιότητα έθεσε την ασφάλεια πολιτών, ταξιδιωτών και εργαζόμενων.
Κυριολεκτικά, πριν ακόμα καθίσει στην καρέκλα του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, πριν ακόμα και της πρώτης καθιερωμένης ενημερωτικής σύσκεψης με τον Υφυπουργό, τους Γενικούς Γραμματείς, την ηγεσία του Λ.Σ. κλπ. εξήγγειλε προτεραιότητες με σιγουριά επαΐοντος. Πρόκειται για αφέλεια ή έλλειψη συναίσθησης ότι παρέλαβε το «τιμόνι» της μεγαλύτερης ναυτιλίας του κόσμου;
Και αν κατέβηκε στο μεγάλο λιμάνι με οδηγό «υπό μάλης» μόνο τον μπλε φάκελο που παρέλαβε από το Μαξίμου αμέσως μετά την ορκωμοσία του, του υπενθυμίζουμε ότι με ανάλογους φακέλους κατέβηκαν στον Πειραιά και οι προκάτοχοί του οι οποίοι μετά από κοντά έξι χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ, παραδίδουν σε πλήρη αποδιοργάνωση αυτόν τον τόσο σημαντικό πυλώνα της εθνικής μας οικονομίας και ασφάλειας.
Το εθνικό νηολόγιο σε κατάρρευση, η ακτοπλοΐα σε απελπιστική κατάσταση για ό,τι ακολουθεί τα αμέσως επόμενα χρόνια αναφορικά με την ανανέωση του επιβατηγού στόλου, η ενδονησιωτική ακτοπλοϊκή διασύνδεση σε πλήρη αβεβαιότητα, η ναυτική εκπαίδευση απαρχαιωμένη, η νησιωτική πολιτική ανύπαρκτη, ο διοικητικός φορέας της ναυτιλίας -το Λιμενικό Σώμα- σε διαλυτική απαξίωση, οι λιμενικές υποδομές των νησιών εγκαταλελειμμένες στην τύχη και στην ναυτοσύνη των καπετάνιων μας, ο σημαντικότερος συντελεστής της ναυτιλιακής βιομηχανίας μας, ο Έλληνας ναυτικός, στην πλήρη αδιαφορία.
Εντύπωση προκάλεσε η παντελής έλλειψη οποιασδήποτε αναφοράς του νέου Υπουργού στον Έλληνα ναυτικό και την ποντοπόρο ναυτιλία. Καμία αναφορά δεν έγινε και στα φλέγοντα ζητήματα της νησιωτικότητας, επίσης αρμοδιότητάς του, που μάλλον επέλεξε να αγνοήσει, μαζί με τις σημαντικές προκλήσεις που τα συνοδεύουν και τη μεγάλη βαρύτητα που φέρουν για την κοινωνική συνοχή και την ασφάλεια της χώρας.
Παροτρύνουμε τον νέο Υπουργό να περιορίσει τη ρητορική προσέγγιση των προβλημάτων και να ενσκήψει άμεσα και σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και πολίτες στην ουσιαστική στήριξη της ναυτιλίας μας, των ναυτικών μας, των νησιών μας.
Με εκτίμηση,
Γραφείο Σταύρου Γ. Μιχαηλίδη
Υποναύαρχου (ε.α.) Λ.Σ.
Βουλευτή Χίου
ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής
Β. Κικίλιας: «Το μεγάλο λιμάνι της Χώρας θα είναι το σπίτι μου για τα επόμενα χρόνια»
Όταν αναλάβαμε, όντως οι μεταναστευτικές ροές έφταναν από 1.500 με 2.000 τη μέρα.
Τις τελευταίες 15 μέρες κυμαίνονται τα Ανατολικά 20 μέχρι 80.
Νομίζω οι αριθμοί μιλούν από μόνοι μας.
Με στήριξη του Πρωθυπουργού και σκληρή διαπραγμάτευση με την Τουρκία και την βοήθεια όλων των Υπουργών Μετανάστευσης, φτάσαμε σε ένα σημείο που είναι διαχειρίσιμες οι μεταναστευτικές ροές από την Ανατολή.
Εδώ θέλω να ευχαριστήσω ειδικά τέσσερις-πέντε ανθρώπους, δεν θα τους ονοματίσω, κάποιοι είναι και μπροστά μου, που με καθημερινή επαφή με την τουρκική Ακτοφυλακή καταφέρνουν και επιβάλλουν ό,τι συμφωνήσαμε στην Άγκυρα.
Να μην μπουν οι βάρκες στη θάλασσα.
Γιατί αυτό είναι το σημαντικό.
Νομίζω είναι από τα θέματα που θα απασχολήσουν πολύ τον νέο Υπουργό.
Υπάρχει μια ροή από τη Λιβύη, είναι μείζον το θέμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην τελευταία συνάντηση με τον διοικητή του Frontex βρήκαμε κάποιες λύσεις.
Είναι ένα ευρύτερο ευρωπαϊκό θέμα.
Θα αναφερθώ σε τρία εμβληματικά έργα και μετά θα σας αποχαιρετήσω.
Πρώτον: Θεωρώ πολύ σημαντικό το ότι καταφέραμε να πείσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μας βοηθήσει να κάνουμε αυτό που λέμε ΣΔΙΤ, Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα στις άγονες γραμμές.
Στις 31 Μαρτίου στο Λονδίνο θα γίνει παρουσίαση από τον νέο Υπουργό γι’ αυτό το σημαντικό πρόγραμμα όπου θα ζητήσουμε και τη συνδρομή «Private Funds». Θα είμαι εκεί μαζί σου Βασίλη για ό,τι χρειαστείς ,ακριβώς γιατί ήδη επιδεικνύεται μεγάλο ενδιαφέρον.
Πού θα καταλήξουμε σε 3-4 χρόνια; Να έχουμε μέσω Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης που θα φτάσει στα 500 εκατομμύρια Ευρώ και θα περιλαμβάνει το 50% με δωδεκαετείς συμβάσεις. Κάποιοι άνθρωποι ξέρουν τι σημαίνει δωδεκαετής σύμβαση, πόσο σημαντικό είναι για τους πλοιοκτήτες μας. Για να μπορέσουμε ακριβώς να δώσουμε στο Αιγαίο ασφάλεια και πράσινα πλοία και με
μεγαλύτερη ταχύτητα για να μπορούμε να εξυπηρετούμε τον τουρισμό μας και να γίνει ακόμη πιο μεγάλη η συνεισφορά του Αιγαίου στην εθνική οικονομία και του Ιονίου.
Έχουμε μαζί μας την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης. Νομίζω ότι είναι το έργο που θα εξασφαλίσει τη δυνατότητα στο κράτος να αυξήσει τον ανταγωνισμό και να μην εκβιάζεται από κανένα.
Γιατί το κράτος, ειδικά στις ακτοπλοϊκές γραμμές, όπως είναι η σημερινή κατάσταση, χρειάζεται να έχει σημαντικό ρόλο. Αλλά πάντα σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα.
Μια συνεργασία που θα είναι εποικοδομητική και προς όφελος και των δύο.
Προσωπικά, δεν θεωρώ ότι πρέπει να στοχοποιείται το κέρδος.
Δεν υπάρχει δυνατότητα, δίχως τον ιδιωτικό τομέα, να μπορέσουμε να κάνουμε μεγάλες τομές στην ελληνική οικονομία.
Δεύτερον: Το «master plan» του Αιγαίου θα είναι η ακτινογραφία, η μαγνητική τομογραφία, και θα βοηθήσει τα πάντα. Είναι ένα σημαντικό έργο που πάλι έχει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Τρίτον: η δημιουργία αυτό που ονομάζουμε «maritime cluster».Συνεργατικός σχηματισμός.
Ήδη προχθές κάναμε το kick-off για την ναυπηγοεπισκευή.
Πιστεύω μέσα από το ΕΣΠΑ Ανταγωνιστικότητας και τις αναθεωρήσεις και με ιδιωτικά κεφάλαια μπορούμε να φτάσουμε σε ένα cluster στον Πειραιά. Έτσι θα μπορέσουν να διατεθούν ένα δισεκατομμύριο ευρώ ακριβώς για να ενισχυθεί ο Πειραιάς ακόμη περισσότερο ως το βασικό cluster της ναυτιλίας σε όλο τον κόσμο.
Θεωρώ ότι για τα θέματα ναυτιλίας μας βοηθά πάρα πολύ, ειδικά στο ευρωπαϊκό επίπεδο, το η Έκθεση Ντράγκι που καταγράφει με ευθύτητα και πυκνότητα λόγου ότι, δίχως τη ναυτιλία δεν υπάρχει ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα παγκοσμίως.
Είναι ένα μεγάλο χαρτί για να συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε στους ευρωπαίους ότι δεν υπάρχει Ευρωπαϊκή Ένωση, ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα, δίχως ναυτιλία, δεν υπάρχει ευρωπαϊκή ναυτιλία δίχως ελληνική ναυτιλία.
Φεύγω συγκινημένος. Με τον Βασίλη είμαστε φίλοι, θα είμαστε σε καθημερινή επαφή, λέω ότι είναι άξιος Υπουργός για αυτό το Υπουργείο. Σας ευχαριστώ πολύ.».
Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας:
«Κύριοι Υπουργοί, κ. Αρχηγέ, κύριοι Γενικοί Γραμματείς, κύριοι Ναύαρχοι, επίτιμοι Αρχηγοί, Αγαπητοί προσκεκλημένοι, Σεβασμιότατε,
Είναι μια ιδιαίτερη στιγμή σήμερα εδώ για εμένα για όλους εμάς στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Από την μία πλευρά, αποχαιρετούμε έναν άξιο Υπουργό ο οποίος έχει διαγράψει μια ζηλευτή πολιτική πορεία, σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, τον Χρήστο Στυλιανίδη και από την άλλη πλευρά υποδεχόμαστε έναν επίσης άξιο Υπουργό, δοκιμασμένο σε πολύ δύσκολα χαρτοφυλάκια, τον αγαπητό φίλο και συνάδελφο Βασίλη Κικίλια.
Σε αυτούς τους 9 μήνες με τον κ. Στυλιανίδη αναπτύξαμε μια πολύ καλή και αγαστή συνεργασία και θα ήθελα να τον ευχαριστήσω για αυτό και για την εμπιστοσύνη που έδειξε στο πρόσωπο μου.
Σε αυτό το χρονικό διάστημα, έγιναν πολλά και σημαντικά βήματα, αναλάβαμε πρωτοβουλίες και δράσεις με ουσιαστικό, κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα των νησιωτών.
Χαράξαμε μια στρατηγική και ένα όραμα για να αναπτύξουμε μια σύγχρονη και εξωστρεφή νησιωτική πολιτική.
Οι παρεμβάσεις μας, κινούνται προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της καθημερινότητας των νησιωτών μας και της ενίσχυσης της νησιωτικής επιχειρηματικότητας.
Και βέβαια δεν μπορώ να μην αναφερθώ στις σημαντικές σας πρωτοβουλίες, όπως αυτή για την βελτίωση της προσβασιμότητας των νησιών με την ανάπτυξη συστήματος θαλασσίων συγκοινωνιών που αφορά στις άγονες γραμμές.
Μια δράση που στοχεύει στην διασφάλιση της διασυνδεσιμότητας των νησιών σε συνδυασμό με την προώθηση «πράσινων» τεχνολογιών για την ακτοπλοΐα, ενώ ταυτόχρονα υλοποιείται και μελέτη για την ανανέωση του συνόλου του ακτοπλοϊκού στόλου.
Έχουν γίνει επίσης πολλά για την βελτίωση και ενίσχυση των λιμενικών υποδομών στα νησιά μας, Ναυτιλία, για την Ακτοπλοΐα και για την ναυτική εκπαίδευση.
Με την εξωστρέφεια που διακρίνει την Γενική μας Γραμματεία Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής έχουμε προωθήσει και υλοποιούμε μια συνεκτική πολιτική ανάπτυξης και ενίσχυσης της νησιωτικότητας.
Σε αυτό το πλαίσιο και ανταποκρινόμενοι στις προκλήσεις της εποχής μας, υλοποιούμε ένα ολιστικό πρόγραμμα διαχείρισης των υδάτινων πόρων, και αντιμετώπισης του φαινομένου της λειψυδρίας.
Προχωρούμε στον ανασχεδιασμό και στην αναμόρφωση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, μιας δράσης ουσιαστικής και σημαντικής για τα νησιά μας, ώστε να είναι επωφελής για τους κατοίκους και τους επισκέπτες τους.
Εξειδικεύουμε την ολοκληρωμένη θαλάσσια στρατηγική για τον νησιωτικό χώρο. Ενεργοποιούμε τα προγράμματα ΝΕΑΡΧΟΣ & Νησιωτικής Επιχειρηματικότητας.
Επίσης, προωθούμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής & Οικογένειας, πρόγραμμα στήριξης και αντιμετώπισης του δημογραφικού μας προβλήματος στα μικρά νησιά.
Στο διεθνές και ασταθές περιβάλλον που ζούμε, είναι αναγκαίο να λάβουμε γρήγορες αποφάσεις για το μέλλον.
Εργαζόμαστε για μια ναυτιλία και μια νησιωτική πολιτική, σύγχρονη, εξωστρεφή και ανταγωνιστική.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου αξιοποιούμε όλους τους διαθέσιμους πόρους κοινοτικούς και εθνικούς. Είμαι σίγουρος ότι ο ικανότατος νέος Υπουργός μας Βασίλης Κικίλιας, θα διεκδικήσει και νέους πόρους για την βελτίωση της καθημερινότητας.
Θα μου επιτρέψετε να σταθώ και στο Λιμενικό μας Σώμα.
Οι άνδρες και οι γυναίκες του Λιμενικού Σώματος, δίνουν τον καθημερινό αγώνα και είναι παρόντες στην αντιμετώπιση και διαχείριση του μεταναστευτικού προβλήματος.
Αναγνωρίζουμε την προσφορά τους και οφείλουμε να στηρίζουμε, με κάθε τρόπο, το έργο τους.
Κυρίες και Κύριοι,
Ευχαριστώντας τον κ. Στυλιανίδη για την προσφορά του στο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και στην προώθηση του ευρύτερου κυβερνητικού έργου, υποδεχόμαστε τον μπαρουτοκαπνισμένο Υπουργό τον Βασίλη Κικίλια, με τον οποίον μας συνδέει μια μακρά και ειλικρινή φιλία, στον οποίον εύχομαι υγεία, καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο το οποίο αναλαμβάνει και τον οποίον θέλω να διαβεβαιώσω ότι θα καταβάλω κάθε δυνατή προσπάθεια για την εκπλήρωση του κοινού μας στόχου που δεν είναι άλλος από την βελτίωση της ζωής των Ελλήνων πολιτών, σε μια σύγχρονη και ευνομούμενη χώρα.
Στον απερχόμενο Υπουργό Χρήστο Στυλιανίδη, αφού τον ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά για την εποικοδομητική και αρμονική μας συνεργασία, του εύχομαι από καρδιάς υγεία, ευόδωση των προσδοκιών του στις νέες προκλήσεις που τον περιμένουν στην Μεγαλόνησο.
Σας ευχαριστώ.».


































































































