ΕΡΩΤΗΣΗ
Αθήνα, 19/2/2024
Του: Βιλιάρδου Βασίλειου, Βουλευτή Β1′ Βορείου Τομέα Αθηνών
ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Την κ. Υπουργό Τουρισμού
ΘΕΜΑ: «Η ανεπάρκεια υποδομών του αεροδρομίου στην Χίο πλήττει το τοπικό
τουριστικό προϊόν»
Κυρία και κύριε Υπουργοί,
Όπως μας ενημερώνει ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Τουριστικών Επιπλωμένων Κατοικιών της Χίου, το νησί αναμένεται ότι θα έχει φέτος αυξημένη επισκεψιμότητα μέσω πτήσεων τσάρτερ, χωρίς να έχουν, όμως, λυθεί τα χρόνια προβλήματα στις υποδομές του. Μας πληροφορεί ο ανωτέρω ότι υπάρχουν σε εξέλιξη δυο εργολαβίες αναβάθμισής του, η μια εκ των οποίων αφορά στις κτηριακές εγκαταστάσεις του αερολιμένα, ενώ η άλλη, στην επέκταση του διαδρόμου απογείωσης-προσγείωσης από τα 1.511 στα 1.799 μέτρα. Σε ότι αφορά στην πρώτη εργολαβία, ενώ το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την δόμηση εκτάσεων 4000 τ.μ., τελικά, φαίνεται ότι, επιλέχθηκε το υφιστάμενο κτίσμα εντός του αερολιμένα να επεκταθεί από 1221,60 τ.μ. κατά 453,22 τ.μ. μόνο. Μας καταμαρτυρείται, δε ότι, από το γραφείο μελετών που εκπόνησε τη μελέτη, η οποία υλοποιείται από τον εργολάβο, ως αριθμητικό μέγεθος επιβατικής κίνησης εκλήφθηκε αυτό των 140 ατόμων, την ώρα που ένα αεροσκάφος τύπου Α320 παίρνει 180 επιβάτες. Προκύπτει, λοιπόν, πως όλοι οι δείκτες, που αφορούν στο επίπεδο εξυπηρέτησης στις αίθουσες αφίξεων και αναχωρήσεων επιβατών, τελικά, υστερούν, μη εκπληρώνοντας τις ελάχιστες σχετικές προδιαγραφές. Με λίγα λόγια, όταν έρθει στο ανωτέρω αεροδρόμιο, μελλοντικά, μεγάλος αριθμός επιβατών ενός αεροσκάφους από το εξωτερικό η εξυπηρέτηση θα είναι δυσχερής. Γίνεται προφανές ότι, ο σχεδιασμός προορίζεται να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές άνεσης μόνο των εγχώριων πτήσεων, προς απογοήτευση του τοπικού τουριστικού κλάδου.
Σε ότι αφορά στην δεύτερη εργολαβία, ο ως άνω Πρόεδρος μας πληροφορεί ότι έχουν παγώσει οι εργασίες, εδώ και έναν χρόνο, λόγω προβλημάτων πρόσβασης του εργολάβου στην προμήθεια των αδρανών υλικών για τα μπαζώματα χώρων του αεροδρομίου. Ως αποτέλεσμα της παραπάνω αβελτηρίας μας καταγγέλλεται ότι, ο εργολάβος έχει εκπονήσει μόλις το 13% του παραπάνω έργου σε 24 μήνες, ενώ το χρονοδιάγραμμα προέβλεπε παράδοση σε 32 μήνες. Μάλιστα, από άλλες πηγές, μαθαίνουμε ότι η κυβέρνηση έδωσε μπόνους 718.000€ στην εταιρεία του εργολάβου, παρόλο που το έργο έχει σταματήσει.
Έχοντας την πληροφορία περί του ότι η αποπεράτωση των δυο παραπάνω έργων πρόκειται να ξεπεράσει τα 106 εκατομμύρια ευρώ, προκαλούνται εύλογες απορίες για το αν υπάρχει η πολιτική βούληση να ξαναρχίσουν οι εργασίες αναβάθμισης του αεροδρομίου της Χίου, για το αν έχει επιλεγεί η προοπτική της χρήσης του αερολιμένα της Χίου ως υποδομής που θα εξυπηρετεί μόνον εγχώριες πτήσεις, την ώρα που οι τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού έχουν σαφή προσανατολισμό αλλά και ικανότητα στο να εξυπηρετήσουν διεθνή τουρισμό, για το αν η χρήση του χώρου του πάρκιγνκ του αερολιμένα της Χίου θα καλύπτει, εκτός από ιδιωτικά, και τα επαγγελματικά οχήματα μεταφοράς τουριστών, ενώ, κρίσιμης σημασίας θα ήταν και η απάντηση για το αν θα δημιουργηθεί ο κατάλληλος λειτουργικός χώρος κοντά στον αεροδιάδρομο για να μπορούν να σταθμεύσουν επ’ αυτού δυο μεσαίου τύπου αεροσκάφη. Θεωρούμε ότι οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα θα προδιαγράφουν το μέλλον του τουριστικού προϊόντος της Χίου, αφού, τουρισμός σε ένα νησί χωρίς άρτιες υποδομές αεροδρομίου είναι «όνειρο θερινής νυκτός». Σημειωτέο, τέλος, το ότι, από στατιστικά στοιχεία που μας παρέθεσε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Τουριστικών Επιπλωμένων Κατοικιών της Χίου, φαίνεται ότι η Λέσβος είχε πέρσι 120.000 αφίξεις από το εξωτερικό και η Σάμος 280.000, της οποίας τελευταίας το κτήριο στον αερολιμένα είναι επιφανείας 9000 τ.μ.. Όλα αυτά δείχνουν ότι, η αύξηση της προσέλευσης τουριστών στην Χίο και μάλιστα, από το εξωτερικό, είναι κάτι αναμενόμενο.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
- Αληθεύει ότι η κυβέρνησή σας έδωσε μπόνους 718.000€ στην εταιρεία του εργολάβου που εκτελεί εργασίες αναβάθμισης του αερολιμένα της Χίου, παρόλο που τα σχετικά έργα έχουν σταματήσει; Αν ναι, ποιοι είναι οι λόγοι για αυτήν την πρωτοβουλία σας;
- Προτίθεσθε να παρέμβετε καταλλήλως για να ξαναρχίσουν οι εργασίες αναβάθμισης και επέκτασης των κτηριακών υποδομών του αεροδρομίου της Χίου;
- Ο σχεδιασμός της χρήσης του αερολιμένα της Χίου αφορά στην εξυπηρέτηση μόνον εγχώριων πτήσεων; Αν ναι, για ποιον λόγο έχει αποκλειστεί η προοπτική υποδοχής και εξυπηρέτησης διεθνών πτήσεων, την ώρα που το τουριστικό προϊόν του νησιού έχει σαφή διεθνή προσανατολισμό και προοπτική αύξησης της αντίστοιχης ζήτησης για διακοπές στην Χίο;
- Υπάρχει η σχετική πρόθεση, ώστε ο χώρος του πάρκιγνκ του αερολιμένα της Χίου να καλύπτει τις ανάγκες στάθμευσης, εκτός από ιδιωτικών, και των επαγγελματικών οχημάτων, που κατά κύριο λόγο, αφορούν σε δημόσιας χρήσης λεωφορεία μεταφοράς τουριστών επισκεπτών στην ενδοχώρα του νησιού της Χίου;
- Υπάρχει η σχετική πρόθεση στον σχεδιασμό αναβάθμισης του αερολιμένα της Χίου, ώστε να δημιουργηθεί ο κατάλληλα διαμορφωμένος χώρος κοντά στον διάδρομο προσγείωσης- απογείωσης, προκειμένου να μπορούν να σταθμεύσουν εντός του αερολιμένα δυο μεσαίου τύπου αεροσκάφη;
Ο ερωτών βουλευτής
ΒΙΛΙΑΡΔΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
































































































