Αεροδρόμιο Χίου: 2 όμορες εργολαβίες δίνουν παράταση 5 ετών είναι η απάντηση του Υπουργείου στο ερώτημα της Ελ. Λύσης για την καθυστέρηση του έργου:
Ερώτηση Βελόπουλου Κυριάκου, Προέδρου Κόμματος, Βουλευτή Β3′ Νότιου Τομέα Αθηνών
ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
ΘΕΜΑ: «Καθυστερήσεις έργων βελτίωσης Αεροδρομίου Χίου»
Κύριε Υπουργέ,
Όπως πληροφορηθήκαμε, διαχρονική στασιμότητα παρατηρείται στα έργα βελτίωσης
του αεροδιαδρόμου (προσγείωσης – απογείωσης) του Αεροδρομίου Χίου. Η δε
στασιμότητα γίνεται αντιληπτή από τις σημαντικές καθυστερήσεις που παρατηρούνται
και οι οποίες έχουν εκτρέψει το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Βάσει αυτού θα έπρεπε να είχε
το έργο ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2024. Ωστόσο, νέα προθεσμία διακινείται κι
αυτή σηματοδοτεί τη λήξη του έργου στα τέλη του 2026.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεσθε όπως μας ενημερώσετε τους λόγους της χρόνιας καθυστέρησης
ολοκλήρωσης του έργου βελτίωσης του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης του
Αεροδρομίου Χίου, δεδομένου ότι επί δεκαετίες το εν λόγω έργο παραμένει ημιτελές,
όταν η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης σε σύντομο χρόνο θα
έχει ολοκληρωθεί;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
Απάντηση στην αρ. πρωτ. 4194 / 26 – 03 – 2025 ερώτηση της Βουλής των Ελλήνων
με θέμα « Καθυστερήσεις έργων βελτίωσης Αεροδρομίου Χίου»
ΣΧΕΤ.: 1 . Η αρ. πρωτ. 4194 / 26 – 03 – 2025 Ερώτηση της Βουλής των Ελλήνων
- Το αρ. πρωτ. 54359 / 27 – 03 – 2025 έγγραφο της Υπηρεσίας Συντονισμού/
Γραφ. Νομικών & Κοινοβουλευτικών θεμάτων - Το αρ. πρωτ. 54521 / 27 – 03 – 2025 έγγραφό σας
Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών, σας ενημερώνουμε ότι το έργο « Επέκταση-
βελτίωση πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Χίου « ΟΜΗΡΟΣ» και συναφή έργα»
δημοπρατήθηκε την 30 – 06 – 2021 και συμβασιοποιήθηκε 29 – 12 – 2021 .
Με την αρ. πρωτ. 222732 / 22 – 11 – 2024 ( ΑΔΑ: 9 ΤΚ 2465 ΧΘΞ- Ε 8 Ω, ΑΔΑΜ:
24 SYMV 015826487 ) Απόφαση εγκρίθηκε παράταση προθεσμίας μέχρι την 29 – 12 – 2026
για τους κάτωθι λόγους:
Στο βόρειο τμήμα επέκτασης του διαδρόμου μετά την δημοπράτηση του έργου και
κατά την υπογραφή της σύμβασης ( 29 – 12 – 2021 ) ήταν σε εξέλιξη δύο( 2 ) όμορες
εργολαβίες της Περιφέρειας και του Δήμου, με αποτέλεσμα την έλλειψη δυνατότητας
πλήρους ανάπτυξης του εργοταξίου και ολοκλήρωσης των εργασιών της Φάσης
0 ( βόρεια επέκταση του διαδρόμου στην απαλλοτριωμένη ζώνη), η οποία αποτελεί
προϋπόθεση για την έναρξη εργασιών της επόμενης φάσης.
Μέχρι σήμερα δεν έχει λυθεί το θέμα της διάθεσης των ακαθάρτων από τον παλαιό
στον νέο κεντρικό αγωγό αποχέτευσης που διέρχεται από την νέα παραλιακή οδό. Το
ανωτέρω σημαίνει ότι ο παλαιός αγωγός ακαθάρτων που διέρχεται από την παλαιά
παραλιακή ( η οποία βρίσκεται εντός των ορίων κατασκευής του επιχώματος) είναι
ακόμη σε χρήση, γεγονός που δεν επιτρέπει την έναρξη εργασιών εξυγίανσης επί
αυτού οι οποίες πρέπει να προηγηθούν των εργασιών ανάπτυξης του επιχώματος.
Επιπροσθέτως ο κάθετος αγωγός ακαθάρτων επί της οδού Χρήστου δεν έχει ακόμη
διασυνδεθεί με τον νέο κεντρικό αγωγό ακαθάρτων επί της νέας παραλιακής οδού,
αρμοδιότητας κατασκευής της Περιφέρειας και της Δ. Ε. Υ. Α. Χ.
Τα ανωτέρω παρεμποδίζουν την πλήρη εργοταξιακή ανάπτυξη του έργου της
επέκτασης του διαδρόμου και την ομαλή εξέλιξή του δημιουργώντας μεγάλες
καθυστερήσεις.
Από την αρμόδια Υπηρεσία- ΕΥΔΕ ΚΣΣΥ/ ΤΚΕ Αθήνας, σε συνεργασία με τους
συναρμόδιους φορείς, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια προς αντιμετώπιση
και επίλυση των ζητημάτων που έχουν ανακύψει .
Ε. Δ
- Χ. Α. Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ
- Φ. Ε. ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ
- Φ. Δ/ ντριας
ΔΡ Ρ. ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ
ΠΕ ΜΗΧ. με Α΄ β


































































































