Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ το 2ο ΓΕΛ Χίου έχει αναλάβει να υλοποιήσει δύο σχολικούς ομίλους: το Debate Club και το Volunteering Club.
Ο πρώτος καλλιεργεί την επιχειρηματολογία, την κριτική σκέψη και τη δημόσια έκφραση,
ενώ ο δεύτερος προάγει την κοινωνική υπευθυνότητα και τις αξίες της προσφοράς. Στο
πλαίσιο αυτό, σχεδιάστηκε ένα πολυήμερο πρόγραμμα φιλοξενίας μαθητών από Πολωνία,
Τουρκία συν φυσικά τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα μαθητές του σχολείου, με
πλούσιες δράσεις που έχουν διπλό σκοπό: να δώσουν στους μαθητές βιώματα και
γνώσεις που θα αποτελέσουν το υπόβαθρο για τις ρητορικές τους αντιπαραθέσεις, αλλά
και να καλλιεργήσουν στάσεις ζωής.
Οι επισκέψεις σε μουσεία, παραδοσιακούς οικισμούς και χώρους καλλιέργειας
αναδεικνύουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της επαρχίας, τα πλεονεκτήματα και τις
προκλήσεις της τοπικής ζωής. Έτσι, οι μαθητές έρχονται σε άμεση επαφή με στοιχεία που
θα τους βοηθήσουν να επιχειρηματολογήσουν για το θέμα: «Ευκαιρίες ζωής στην επαρχία
vs ευκαιρίες ζωής σε μια μεγάλη πόλη». Παράλληλα, οι δράσεις με τοπικούς παραγωγούς
και επιχειρηματίες, όπως η βιωματική παρουσίαση της μαστιχοκαλλιέργειας ή η ξενάγηση
σε αγροτικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες, φωτίζουν την αξία της παράδοσης, της
καινοτομίας και της επαγγελματικής δραστηριότητας σε μικρές κοινωνίες.
Από την άλλη πλευρά, ειδικές ομιλίες στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, καθώς και οι αφηγήσεις
ναυτικών για τη ζωή στη θάλασσα, προσφέρουν άμεση γνώση και κριτική ματιά γύρω από
το ναυτικό επάγγελμα. Μέσα από αυτές οι μαθητές κατανοούν τις δυσκολίες αλλά και τις
προοπτικές της ναυτιλίας σε σύγκριση με τα επαγγέλματα της στεριάς, προετοιμαζόμενοι
να στηρίξουν επιχειρήματα στο θέμα: «Ναυτικό επάγγελμα vs επαγγέλματα στεριάς».
Οι εθελοντικές δράσεις, όπως ο καθαρισμός παραλιών, η δεντροφύτευση και η φροντίδα
αδέσποτων ζώων, δίνουν στους μαθητές την εμπειρία της κοινωνικής προσφοράς και της
συλλογικής ευθύνης. Αυτές δεν αποτελούν μόνο μέρος του Volunteering Club, αλλά και
ένα έμπρακτο παράδειγμα του πώς η ζωή στην τοπική κοινωνία μπορεί να συνδεθεί με
ενεργό συμμετοχή και βελτίωση της καθημερινότητας.
Έτσι, πέρα από τη ρητορική προετοιμασία, καλλιεργείται μια ολιστική αντίληψη για τη
σημασία της συμμετοχής και του ρόλου του πολίτη. Με αυτό τον τρόπο, το πρόγραμμα
δεν περιορίζεται σε απλή φιλοξενία, αλλά λειτουργεί ως ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο που
ενώνει πολιτισμό, κοινωνική δράση και βιωματική μάθηση, ώστε οι μαθητές να
προσεγγίσουν με πληρότητα και βάθος τα θέματα του debate, αναπτύσσοντας
ταυτόχρονα δεξιότητες
ζωής.
Η Δ/ΝΣΗ ΤΥΟΥ 2 ΟΥ ΓΕΛ ΧΙΟΥ