[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]
[masterslider id=”48″]
Συνεχίζουν τα τηλέφωνα και σήμερα SOS.
Στο στόχαστρο τα σταθερά τηλέφωνα της Χίου που δέχονται κλήσεις από εξωτερικό με άγνωστο τι χρεώσεις.
Δεχθήκαμε μηνύματα και σήμερα Δευτέρα 27 Ιανουαρίου από συμπολίτες μας με τηλεφωνικές κλήσεις-απάτες:
Ο τρόπος δράσης των υπόπτων
Αφού κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ανυποψίαστων θυμάτων και εγκαταστήσουν το κακόβουλο λογισμικό, επιχειρούν να αποσπάσουν ευαίσθητα δεδομένα όπως όνομα χρήστη, κωδικούς πρόσβασης, κωδικούς τραπεζικών λογαριασμών κ.ά.
Παράλληλα, προσπαθούν να εκμαιεύσουν πληροφορίες πιστωτικών καρτών, ώστε να μπορέσουν να χρεώσουν για τη δήθεν εκτέλεση εργασίας υποστήριξης του υπολογιστή. Έτσι, οδηγούν τα υποψήφια θύματα σε παραπλανητικές ιστοσελίδες και ζητούν να εισαχθούν στοιχεία των πιστωτικών καρτών και άλλα προσωπικά ή τραπεζικά στοιχεία.
Συνήθως καλούν από νούμερο που αρχίζει από 003..ΧXXXXX και ισχυρίζονται πως καλούν από τη Microsoft, καθώς διαπίστωσαν πρόβλημα στην IP του υπολογιστή του. Συνήθως ο εντοπισμός του δράστη από το τηλέφωνο καθίσταται ιδιαιτέρως δύσκολος καθώς είτε πρόκειται για διαδικτυακό νούμερο, ή πρόκειται για ανύπαρκτους κατόχους είτε σε όσες χώρες παραπέμπουν δεν συνεργάζονται με την INTERPOL.
[masterslider id=”28″]
[masterslider id=”8″]
Η ΕΛΑΣ προειδοποιεί
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από λίγες μέρες, η ΕΛΑΣ καλεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να μην ανταποκρίνονται στις κλήσεις αυτές και να μην αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα και στοιχεία σε διάφορους επιτήδειους.
Σε περίπτωση τώρα που κάποιος έχει φανερώσει προσωπικά στοιχεία, συστήνεται η άμεση κατάργηση όσων εφαρμογών ζήτησαν οι δράστες, η επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων στις συσκευές που τυχόν απέκτησαν πρόσβαση και η εκτέλεση πλήρους σάρωσης ασφαλείας για τον εντοπισμό μολυσμένων ή επικίνδυνων προγραμμάτων, με τη βοήθεια ενημερωμένου λογισμικού ασφαλείας. Επιπλέον, προτείνεται η αλλαγή κωδικών πρόσβασης και η χρήση ισχυρών κωδικών, καθώς επίσης και η άμεση επικοινωνία με το αρμόδιο, κατά περίπτωση, τραπεζικό ίδρυμα σε περίπτωση πραγματοποίησης συναλλαγών – μεταφορών χρηματικών ποσών που δεν αναγνωρίζει.
Παράλληλα, σε κάθε περίπτωση κρίνεται αναγκαία τόσο η δήλωση του περιστατικού απάτης στην τεχνική υποστήριξη της εταιρείας, που υποδύθηκαν οι επιτήδειοι όσο και η καταγγελία του γεγονότος στην Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Στοιχεία επικοινωνίας με την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
Τηλεφωνικά στον αριθμό 111 88
Μέσω e-mail: ccu@cybercrimeunit.gov.gr
Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones), με λειτουργικό σύστημα iOS – Αndroid: FEELSAFE E-COMMERCE
Μέσω Twitter «Γραμμή SOS Cyber Alert»: https://twitter.com/CyberAlertGR
[masterslider id=”12″]