[hsas-shortcode group=1″” speed=”10″ direction=”left” gap=”50″]
[masterslider id=”28″]
-
Εμφανής και αφανής υποκρισία.Δεν είναι ότι η πανδημία έχει ταλαιπωρήσει πολύ την ανθρωπότητα καιτην έχει φέρει σε αντιπαράθεση με τα όρια της, αναδεικνύοντας την ίδιαστιγμή τις υπαρξιακές αντοχές της. Αυτό είναι πράγματι μία θλιβερήπραγματικότητα που μας φέρνει σε διάλογο με τον θάνατο. Το θέμα είναιπως η πανδημία έχει ταλαιπωρήσει και ταλαιπωρεί την Εκκλησία,αναδεικνύοντας την πνευματική ένδεια όσων δίνουν μεταφυσική νόταστο ζήτημα της πανδημίας, της μάσκας κ.ο.κ.Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος σωστά επισημαίνει πωςβρίσκονται ‘’εκτός πραγματικότητας όσοι δίνουν μεταφυσικέςπροεκτάσεις’’. Πράγματι, το ζήτημα της πανδημίας στην βάση του πρέπεινα αντιμετωπίζεται με όρους υγειονομικούς. Εφόσον είναι ένα ζήτημαπου αφορά την υγεία του ανθρώπου, χρειάζεται η συμβολή της επιστήμης.Έρχεται όμως μία μοναδική και ανεπανάληπτη αντίληψη πουσφετερίζεται τα επιστημονικά επιτεύγματα και θέλοντας να μειώσει τηνσημασία της επιστήμης και τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στηνπανδημία, δίνει άκρως μεταφυσική αντίληψη στο ζήτημα αυτό.Όταν ο Μ. Βασίλειος σε Επιστολή του (235) έθετε το ερώτημα ‘’Τίπρότερον, ἡ γνῶσις ἤ ἡ πίστις;’’, δεν δεχόταν μόνο ότι προηγείται ηπίστη της γνώσεως, αλλά και η γνώση της πίστης. Με μία διαφορετικήσημασία, δηλαδή την καταληπτική ικανότητα του ανθρώπου πάνω σε έναγεγονός, θέμα, πρόσωπο, που βεβαιώνει πως υπάρχει, πως υφίσταται. Ηγνώση, σε μία τέτοια περίπτωση, βεβαιώνει, και ακολουθεί η πίστη. Στηνπερίπτωση της πανδημίας προηγείται η γνώση και ακολουθεί η πίστη. Ηπίστη συμβάλει στην ελπίδα του ανθρώπου, στην βεβαιωμένησυγκατάβαση της ‘’πάλιν και πολλάκις’’ αποκαλύψεως του θελήματοςτου Θεού, το οποίο γνωρίζει με την πίστη ο άνθρωπος. Δεν αρκεί όμως ηπίστη για να σώσει, εάν δεν γνωρίσει ο άνθρωπος τις δωρεές του Θεού,την ιατρική, τις μεθόδους, τους τρόπους ίασης κ.ο.κ.. ‘’Τὰ τοῦ Καίσαροςτῷ Καίσαρι καὶ τὰ τοῦ θεοῦ τῷ θεῷ’’.Η πανδημία ανέδειξε την ένδεια μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας.Προσέξετε, όχι την ένδεια της Εκκλησίας, αλλά την ανικανότηταορισμένων φωνών εντός των τειχών της να συνδράμουν στοεκκλησιαστικό γεγονός. Και ποιο είναι αυτό το γεγονός; Είναι η μεγάληαρετή της υπακοής, ως ελεύθερης συγκατάνευσης στο συνοδικό σώμα (τοσύστημα ακούγεται και εκλαμβάνεται ως ταξικό) και όχι ωςυποδούλωσης. Με άλλα λόγια, την στιγμή που η φωνή του σώματος τηςΙεραρχίας, που εκφράζεται με συνοδικό και σύνολο τρόπο, διακήρυττεπως η μάσκα σώζει ζωές και πρέπει να φοράνε την μάσκα οι πιστοί μέσαστην Εκκλησία, αυτόκλητοι σωτήρες εγωπαθών φαντασιώσεωνδιακηρύττουν πως μέσα στην Εκκλησία δεν κολλάει ο πιστός τον ιό. Ηανθρώπινη ανοησία στο μεγαλείο της. Τότε, γιατί ένας συμπολίτης μαςστην Καλαμπάκα έφυγε από την ζωή μέσα στον ναό; Για εκείνον δεν[1]
-
προνόησε ο Θεός; Πώς του συνέβη αυτό το κακό (γιατί και ο ιός κακόείναι) μέσα στον ναό του Θεού; Και γιατί έπεσε ο ναός στους σεισμούςστην Κρήτη πάνω σ’ έναν που βρισκόταν μέσα στον ναό εκείνη τηστιγμή; Εδώ, ο Θεός πού είναι; Μήπως ‘’κρύφτηκε’’ όπως θα ‘λεγε οΝίτσε;Η πανδημία ανέδειξε έναν ισχυρό και αμετανόητο φανατισμό στουςκόλπους της Εκκλησίας. Πολλά ανέδειξε, δυστυχώς. Ακόμη και τογεγονός πως η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια. Ο φανατισμόςπάντοτε αποτελούσε καρκίνωμα σε κάθε αποκαλυπτόμενη ενέργεια τουΘεού προς τον κόσμο, την κτίση, την ίδια την ιστορία. Φανατικές φωνέςπου δημιουργούν μία ανέραστη θεολογία της ανυπακοής στον Επίσκοπο,στο σώμα της Συνόδου, στην θεολογική παράδοση της Εκκλησίας. Φωνέςαλαζονικές. Όπως σημειώνει ο Olivier Clement: ‘’Ο φανατικός ριζώνειστο άγχος και την αλαζονεία. Διακατέχεται από την ψύχωση τηςσυνωμοσίας και οποιοσδήποτε δεν συμφωνεί μαζί του είναι όργανο τωνδαιμονικών δυνάμεων. Είναι ένα αβέβαιο ον, αποδιοργανωμένο, ανίκανονα περάσει μέσα στην ετερότητα του άλλου, έτοιμο να σας κολλήσει τηνετικέτα του αιρετικού, του αποκλίνοντα, του νεωτεριστή ή τουαντιδραστικού’’.Όλες αυτές οι φωνές, χαρακτηρίζοντας ως υποκρισία και βλασφημίακατά του Αγίου Πνεύματος την χρήση της μάσκας μέσα στον ναό,ενδύονται την βαρβαρότερη μορφή φαρισαϊκής υποκρισίας, αφού οσυνάνθρωπος τους δεν υπάρχει πουθενά. Ακόμη και από αδυναμία τουσυνανθρώπου τους αδυνατούν να αντιληφθούν και να χωρέσουνυπαρξιακά το γεγονός της αγάπης προς τους άλλους και της κένωσης τουΘεού, που εξαιτίας της ανθρώπινης αμαρτωλότητας και αδυναμίας,πρώτος κινήθηκε με αγάπη στο δημιούργημα του, θεραπεύοντας με τοντρόπο αυτό την ανθρώπινη αδυναμία.Φάγαμε ήττα στην Εκκλησία. Η πανδημία μας την έφερε. Θεωρήσαμε πωςη Εκκλησία σώζει με μαγικό τρόπο, πως ο Θεός είναι υποχρεωμένος νασώσει την ανθρώπινη ανοησία, αρνούμενοι την ελεύθερη βούληση,επιλογή της θελήσεως αυτής και συνεπειών ταυτόχρονα. Εκείνοι οιγεροντάδες που μεταμορφώνονται σε προφητολόγους ας αναλογιστούντις συνέπειες των λόγων τους. Κι εμάς τους ιερείς δεν μας ταιριάζει ναδημιουργούμε κλίκες υποστηρικτών κατά της μάσκας μέσα στον ναό. Κιόλα αυτά έως ότου δοκιμαστούμε στα όρια του έρωτα και του θανάτου.Τελικά, υποκρισία τι είναι;Πρεσβύτερος Ηρακλής Φίλιος (βαλκανιολόγος, θεολόγος)Κληρικός Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων
[masterslider id=”48″]
[masterslider id=”12″]
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]