[hsas-shortcode group=1″” speed=”10″ direction=”left” gap=”50″]
[masterslider id=”28″]
-
ΟΙ ΝΕΟΙ ΟΛΙΒΕΡ ΤΟΥΙΣΤ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΤΩΝ ΥΠΟΚΡΙΤΩΝΕίναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων των παιδιών η ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευσηόλων των βαθμίδων και είναι υποχρέωση της πολιτείας η διευκόλυνση της και ηφροντίδα σε όλα τα παιδιά.Αυτό είναι δεδομένο, αυτονόητο ,δεν διαπραγματεύεται και ούτε έχει δικαίωμακανείς να αποκλείει παιδιά, να κάνει διακρίσεις και πολύ περισσότερο ναχρησιμοποιεί παιδιά και να τα μετατρέπει σε σύγχρονους σκλάβους φθηνής εργασίας.Θυμάμαι την προσπάθεια που είχε γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση για ένταξηστην εκπαιδευτική διαδικασία των παιδιών ρομά , των προσφυγόπουλων καισυγχρόνως να %σταματήσει η γκετοποίηση, ο αναλφαβητισμός και ο παραβατισμός.Τότε σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, δημιουργήθηκαν σχολεία δεύτερηςευκαιρίας και δόθηκε κίνητρο για την υποχρεωτική εκπαίδευση όλων όσων έπαιρναντο ΚΕΑ ,δημιουργήθηκαν και λειτούργησαν οι ΔΥΕΠ. Αυτά τα δεδομένα αποτελούναπτές αποδείξεις ότι αν υπάρχει η πολιτική βούληση όλα πετυχαίνονται και όλα ταπαιδιά πηγαίνουν σχολείο, όπως πρέπει και είναι ορθό.Στην σημερινή σκοτεινή πραγματικότητα η κυβέρνηση αποφασίζει , την συνεργασίατου υπουργείου εργασίας με το ξενοδοχειακό επιμελητήριο Ελλάδος, για τηναπασχόληση σε ξενοδοχειακές μονάδες παιδιών άνω των 16 ετών, που διαβιούν σεδομές ανηλίκων. Δικαιολογώντας αυτή την κίνηση, την βαπτίζουναποϊδρυματοποίηση, μέσω προγραμμάτων μαθητείας ,έτσι ώστε να ενταχθούν ομαλάστον χώρο εργασίας που επιθυμούν. Εκτός από το προφανές ότι στην συγκεκριμένηπερίπτωση έχουμε εκμετάλλευση των απροστάτευτων ανήλικων και σε καμίαπερίπτωση προσπάθεια για αποϊδρυματοποίηση, το καθήκον και η υποχρέωση κάθεπολιτείας είναι η προστασία των ανήλικων παιδιών και όχι η εκμετάλλευση τους.Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με δύο εντελώς διαφορετικές αντιλήψεις. Από την μια ηενίσχυση του κοινωνικού κράτους και η ενθάρρυνση-διευκόλυνση των παιδιών γιαμόρφωση και παιδεία. Έχουμε δηλαδή το αυτονόητο που δίνει εφόδια στο παιδί, τοκάνει να σκέπτεται και να προβληματίζεται και το βοηθά να μπορέσει νασυμπορευθεί με όλους τους άλλους.
[masterslider id=”48″]
[masterslider id=”12″]
Από την άλλη, έχουμε το ακραίο νεοφιλελεύθερο μοντέλο, το απάνθρωπο, πουστέλνει στην εργασία ανήλικα παιδιά που βρίσκονται υπό την προστασία τουκράτους, αντί να τα προσπαθήσει με κάθε τρόπο, να τελειώσουν το Λύκειο. Θυμίζειτην νοοτροπία της Βασιλικής Πρόνοιας της Φρειδερίκης που έστελνε τα παιδιά τωνιδρυμάτων σε σχολές ,για να γίνουν καμαριέρες και εργάτες.Κάπως έτσι αντιλαμβάνονται στην κυβέρνηση την πρόνοια και την προστασία τωναπροστάτευτων ανηλίκων και πραγματικά μας γυρίζει σε άλλες εποχές και είναιφρίκη. Ξέρουμε την άποψη τους για τα εργασιακά, ξέρουμε τη άποψη τους για τηνεκπαίδευση ,για την είσοδο στα πανεπιστήμια και την αυθαίρετη. ταξική καιαλαζονική άποψη ότι δεν πρέπει να πηγαίνουν όλοι στα πανεπιστήμια. Έχουμεακούσει τα κυνικά τους επιχειρήματα για να δικαιολογήσουν την ελάχιστη βάσηεισαγωγής στα πανεπιστήμια ,ξέρουμε ότι για αυτούς η κοινωνία και οι ευκαιρίες δενείναι ίδιες για όλους και ότι όποιος έχει γεμάτο πορτοφόλι, ας είναι μαθητής του 5,θαπάει σε ένα ιδιωτικό κολλέγιο και ίσως βγει αύριο ,άλλος ένας άριστος επιστήμοναςπου μπορεί να μας κουνά και το δάκτυλο.Δυστυχώς, είναι μια βαθιά ταξική και άδικη κυβέρνηση που υπάρχει μέσα από τουςδιαχωρισμούς. τους διχασμούς και τους αποκλεισμούς όλων όσων δεν υπολογίζει, δενχρειάζεται και τους θέλει σκυφτούς, αόρατους και φοβισμένους.Αλλά, ξεπερνά τα όρια η εκμετάλλευση των παιδιών, γιατί δείχνει πόσο άκαρδοι καιμισάνθρωποι είναι. Όμως, δεν πρέπει ως κοινωνία να τους αφήσουμε ναξαναδημιουργήσουν παιδιά ενός κατώτερου θεού, τους νέους Όλιβερ Τουίστ καισυγχρόνως προκλητικά να υποκρίνονται τους ευαίσθητους.Ευαγγελία Μανιτσούδη-εκπαιδευτικός
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS]